27 octombrie 2008

Placinta cu Cartofi sau Varza Murata

Deci aluatul se face foarte simplu.
1 kg faina
1 lingurita sare
1 lingurita zahar
2-3 linguri ulei
1 plic de drojdie uscata
apa calduta (cit cuprinde faina)
Se face un aluat ca de paine care se lasa un pic sa stea 10-15 minute,nu mai mult.
Se ia din aluat mici gramajouare si se inting un pic
 ,la mijloc punem umlutura si se string marginile si se lipesc usor.
Eu lucrez cu ulei pe masa de lucru.
Se incalzeste bine o tigaie de clatite  si se unge cu o pensula cu ulei inainte si cind se intoarce placinta si pe partea care o intoarcem la copt.(asa se procedeaza cu toate)
Se mai poate unge cu ulei peste ele cind le asezam una peste alta pe un platou rotund.
Pt Umplutura Cartofi sau Varza Murata
Cartofi (in functie cit cantitate dorita) se fierb in apa cu sare.Se scurge apa ,oprim circa o 100 ml de apa in care au fiert ei si se sparg ca pt piure.
Se caleste o ceapa tocata fina in putin ulei si se amesteca cu un pic de boia de ardei dulce si un praf de piper,toate se amesteca bine cu cartofi.Se lasa la racit putin.
(Eu de multe ori cind fac peurre si i-mi ramane atunci nu il arunc ci pot sa-l folosesc la aceasta placina)
Varza murata tocata se calesc in ulei si adaug spre final piper si o las sa se raceasca.
Se mai poate umple si cu brinza sarata(feta) amestecata cu marar verde.
Se poate umple la alegere dupa preferinte.

2 comentarii:

Unknown spunea...

Plcinta Ardeleneasca cu Cartofi sau Varza murata,
e o placinta care eu nu pot sa-o refuz chiar daca nu i-mi este foame si cind o vad mi-se face foame pe loc;-))
Aceasta placinta mi-o facea bunica in copilarie de cite ori venea in vizita pe la noi cind eram mica.

Laura spunea...

Sella, draga mea, si tu ai hotarat ca nu mai merit sa apar in listuta ta!? ...asa, din senin?!...cum a facut si Ginuca?
...pacat, fetelor, ca se intampla asa ceva...
Adica, nu ma deranjeaza absolut deloc faptul ca na, se mai intampla sa te supere, sa te irite cineva printr-un limbaj neadecvat sau chiar sa te plictisesti pur si simplu de acel cineva...dar macar sa ai demnnitatea si curajul sa i-o spui...
...si nici macar nu trebuie fata in fata, caci sintem cu toate, doar niste nume virtuale in blogosfera...

Dezamagitor, sa stii...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...