15 noiembrie 2009

Tort de Ciocolata,,ANGI''



Eu consider acest tort cel mai simplu de facut si gustul de ciocolata e pe gustul meu.

Blatul

5 oua
5 linguri de apa
8 linguri cu faina (pline cu virf)
2 linguri de cacao pline.
10 linguri cu zahar(pline cu virf)
1 lingurita rasa de praf de copt

In primul rind intodeauna incalzesc cuptorul la 170° si pregatatesc tava pt.blat o ung cu margarina sau ulei si o tapetaza cu foarte putina faina.

Separam ouale,albusul impreuna cu apa se mixeaza bine pina spuma e tare.(Ouale e bine sa fie reci de la frigider).Adaugam cele 10 linguri zaharul pe rind si mixam incontinuarie dupa care adaugam pe rind fiecare galbenus.Adaugam faina cu praful de copt si cacao care e bine sa o trecem printr-o sita si o amestecam cu o lingura de lemn de jos un sus pt ca aceasta compozitia sa prinda bule de aer. Punem compozitia pt blat in tava si reduc temperatura cuptorului la circa 150-160 maxim.Se coace circa 25 de minute la un foc mic.Blatul il incerc daca e copt intodeuana ´cu un betisor de lemn sau scobitaore.
Blatul il scot din tava si il las la racit dupa care il tai in 3 parti egale.

Crema

400 gr de frisca lichida
200 ciocolata de lapte
200 ciocolata amaruie

Pun o cratita cu apa sa fiarba in momentul firberi aseaza castron care mi se potriveste la marimea cratitei cu frisca si ciocolata rupta in bucatele ,amestec pina se topeste ciocolata .Eu pregatesc aceasta crema inainte cu o zi si o las la frigider.A doua zi mixez crema dupa care o inpart in parti egale pt a umple tortul.

De obicei insiopez un pic tortul dar prima parte care o asez pe platoul de tort nu o insiropez deit celalalte 2 parti.

Se umple tortul si se lasa la rece,intre timp facem glazura.

Glazura (care i-mi place cel mai mult.)

200 gr frisca lichida
200 gr ciocolata
40 gr unt(o lingura de unt)

Pune intr-o cratita frisca si ciocolata si amestec continu la foc ´mic pina pina se topeste complect dupa care o luam de pe foc si adaugam untul.Lasam sa se raceasca circa o jumate de ora si in momentul in care compozitia glazuri sa mai intarit suficient o punem peste tort si o intindem uniform.Tortul il ornamentam dupa cum dorim fiecare,eu l-am decorat cu trandafiri rosii deoarece era facut pentru un cumplu drag mie care se iubesc de 20 de ani,si bineinteles nu putea sa lipseasca petale rosii.

18 comentarii:

CamiWitt spunea...

Heeiii, bina ai revenit in blogosfera! Si cu o asa bunatate !!! Imi place 2rochita" ta rosie noua nouta! O seara placuta! Cami

Gabriela Cara spunea...

Bine ai revenit si nu oarecum, ci in mare forta cu asa bunatate de tort! Felicitari!
Eu tot astept retetele la tortul de cafea si la cel cu lichior de oua. De multa vreme mi-au atras atentia si am balit la poze, asa ca te rooog, pune reteta, cand poti, ca nu-i graba.
Te pup!

Leo spunea...

Incredibil tort, m-ai lovit unde ma doare mai tare, hehe ! :)
Frumos blog, in general !

BMD spunea...

mmmmmm........ce bine arata!!!!!Ce zici facem un schimb de link-uri?

BMD spunea...

Te-am pus si eu la blogroll,mersi de link exchange.

abc-ul culinar spunea...

multumesc pt comentariu...esti o draguta

diana spunea...

Si eu fac acest tip de crema pentru tort din blat sau piscoturi ; imi place mai mult decat cremele cu unt si oua pentru ca e mai usoara si delicioasa.

Maya spunea...

Sarbatori fercite,Sella!

Lissa's Cakes spunea...

Sarbatori fericite!o

CamiWitt spunea...

Un inger alb pe un fulg de nea,
va trece prin casa ta,
sa va spuna,
bländ, soptind,
Craciun fericit!

diana spunea...

Sarbatori frumoase si linistite, care sa va umple sufletul de bucurie, incredere, speranta si iubire!

Agenda di Nico spunea...

Sarbatori fericite!
Un An Nou cu sanatate si implinirea dorintelor!
La multi ani!

carnetul de retete spunea...

La Multi Ani ! Bonne Année !

kity spunea...

la multi ani si numai bine!
foarte tare tortul,frumos si gustos!

Sabina spunea...

Buna, Sella! Ma bucur tare mult ca ai revenit. Am vazut o multime de retete super aici si imi parea rau ca n-ai mai postat.
Am trecut sa-ti spun ca reteta de mini-cornuri cu mac si nuca de cocos te asteapta ...
Spor la treaba!

Leo spunea...

Am mai vrea niste bunatati, parca prea ne-ai tinut la cura de slabire in ultimul timp ! :P

Jack T spunea...

Hallo Shella,

Torta ca Torta , da Felia dezväluie toatä Valoarea.
Tine ce a promis Torta pe intreg. Ciocolatä la nebunie. Foarte fein

Salutäri

furnicuta boscodina spunea...

tare, tare frumos arata tortul tau si cu ciocolata...m-ai castigat definitiv ( dependent de ciocolata scrie pe mine) :) o primavara senina si numai bine!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...